Menu strony

Promocja RPO Województwa Śląskiego
E-Urząd oraz integracja z SEKAP
„Przygotowanie jednostek samorządu terytorialnego do świadczenia e-usług i integracji z SEKAP” PDF Drukuj Email
Wpisany przez Małgorzata Gębala   
poniedziałek, 21 marca 2011 12:34

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013

Realizacja obejmowała okres od lutego 2008 r. do końca czerwca 2009 r. Realizatorem projektu był Urząd Miejski w Szczyrku. Rolę Lidera projektu pełniła Fundacja Informatyki i Zarządzania z Łodzi, natomiast partnerami projektu były następujące gminy: Goczałkowice-Zdrój, Lędziny, Psary, Imielin oraz powiat Zawierciański.

Projekt, którego całkowita wartość wyniosła 172.285,96 zł był współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w wysokości 85% kosztów kwalifikowanych.

 

Przedmiotem projektu były dostawy, instalacje i konfiguracje oprogramowania oraz sprzętu komputerowego składającego się na system obiegu dokumentów SOD w jednostkach samorządu terytorialnego. Oprogramowanie SOD jest zgodnie z systemami  wdrożonymi  w projekcie SEKAP oraz współpracuje z Platformą e-Usług Publicznych Województwa Śląskiego (PeUP) administrowaną przez Śląskie Centrum Społeczeństwa Informacyjnego. W ramach projektu przeprowadzono także pakiet szkoleń dla pracowników, w formie spotkań seminaryjnych oraz warsztatów praktycznych przy klawiaturze.

Zakres działań dotyczących projektu:

  1. Prace przygotowawcze, polegające na opracowaniu Studium Wykonalności oraz dokumentacji projektu oraz złożenie wniosku
  2. Zarządzanie techniczne i prawne projektem, polegające na opracowaniu dokumentacji, organizacji i obsłudze zamówień publicznych w zakresie dostaw i usług
  3. Dostawa licencji, instalacja i konfiguracja oprogramowania systemu obsługi dokumentów (SOD) oraz narzędzi integracji z katalogiem usług publicznych PeUP
  4. Dostawa, instalacja i konfiguracja elementów platformy sprzętowej: serwer, 13 stacji roboczych, skaner, modernizacje sieci lokalnych, akcesoria (zestawy podpisu elektronicznego, czytnik kart kryptograficznych);
  5. Wyposażenie lokali: klimatyzacja, meble do zabudowy serwerowni, szafa na dokumenty, kaseta ognioodporna;
  6. Szkolenia administratorów i użytkowników;
  7. Promocja i informacja o projekcie (plakaty, ulotki, konferencja „drzwi otwarte SEKAP”).

24 czerwca 2009 roku odbyła się konferencja „drzwi otwarte SEKAP”, podczas której można było zapoznać się z nowym systemem, który jest wdrażany w naszej gminie. Prezentowane były e-usługi i metody komunikacji z wykorzystaniem e-formularzy oraz e-podpisu. Omówione zostały zagadnienia związane z aplikacjami systemowymi, narzędziowymi i funkcjonalnymi oraz sprzętem komputerowym, pod kątem wdrażania kompleksowego systemu back-office oraz front-office obsługującego e-usługi publiczne. Zaprezentowano także platformę SEKAP umożliwiającą realizację spraw poprzez Internet oraz śledzenie stanu załatwianych spraw.

Załączniki:
Pobierz (fotogaleria_ug_szczyrk-pdf[1].pdf)fotogaleria [ ]708 Kb
Poprawiony: środa, 14 listopada 2012 10:09